torsdag 17. september 2015

Askepott og Prinsen fant hverandre



Av Aina Eriksen 12.09.15

Etter tre dager med ball på slottet har endelig prinsen funnet sin brud.

Det har vært arrangert ball på slottet i tre dager, den første, andre og tredje dagen danset prinsen kun med en pike. Ingen kjente henne igjen og alle lurte på hvem hun var. Mange mente at hun var en prinsesse fra et annet kongerike.

Pikens identitet
Det viste seg at pikens navn var Askepott og at hun var helt betatt av prinsen. Hun var fra en gård ikke langt fra slottet og hadde vært tjenestepike der siden faren hennes giftet seg på nytt etter morens død.
«Jeg trivdes ikke særlig godt som tjenestepike, men jeg var positiv og snill, noe som var det siste moren min ba meg om før hun døde,» forteller hun.

Bryllup
Etter en kongelig kunngjøring onsdag ble det klart at Prinsen og Askepott skulle gifte seg torsdag uken etter. Bryllupseremonien blir holdt i slottets kirke.
«Jeg kunne ikke funnet noen vakrere, eller noen mer godhjertet for den saks skyld. Jeg angrer ikke på valget mitt, og er kjempe glad for at vi skal gifte oss», var det prinsen hadde å si om det kommende bryllupet.



KILDER
Brødrene Grimms Vakreste Eventyr, Det Beste AS, Oslo, 2002

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar